مشاوره و سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و مهاجرت
----
---
تحصیل در قبرس

مهاجرت تحصیلی به قبرس

ممکن است خیلی از شما دانشجویان و دانش آموزان درباره مهاجرت تحصیلی به قبرس فکر کرده باشید. در اصل قبرس یکی از کشورهایی است که تعدادی از دانشگاه‌های رنک دنیا را داشته و مقصد مناسبی برای دانشجویان بسیاری از رشته‌ها است. به لحاظ فرهنگی نیز قبرس کشور مناسبی است چون حدود یک سوم دانشجویانش بین‌المللی هستند و دانشجویان راحت‌ تر در آن‌جا مستقر می‌شوند. برای اطلاع از دیگر موضوعات مربوط به مهاجرت تحصیلی قبرس با ما همراه باشید.   در ادامه این مقاله درباره موارد زیر صحبت خواهد شد. شرایط مهاجرت به قبرس به صورت تحصیلی هزینه و مزایای تحصیل در قبرس نگاهی به معتبرترین دانشگاه‌های قبرس

مهاجرت تحصیلی به قبرس

شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس

مهاجرت تحصیلی به قبرس یکی از مواردی است که خواهان زیادی را بین دانشجویان دارد. این شرایط قطعا برای دانشجویان با رزومه‌ های مختلف متفاوت است. همچنین مدارک مورد نیاز شما بر اساس دانشگاهی که برای آن اپلای می‌کنید متفاوت است. در ادامه درباره شرایط و مدت زمان تحصیل در قبرس مقاطع مختلف دانشگاهی این کشور صحبت می‌کنیم. شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس  

1. مهاجرت تحصیلی به قبرس در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در این کشور برای رشته‌های مختلف ارائه می‌شود. مدت زمان تحصیل در این مقطع مانند ایران بوده و یک دوره چهار ساله است. شما می‌توانید برای تحصیل کارشناسی در رشته‌های مختلف این کشور اقدام فرمایید. شما می‌توانید به عنوان دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و فنی حرفه‌ای نیز در این کشورها ادامه تحصیل بدهید. گاهاً حتی کسب بورسیه هم برای این رشته‌ها امکان‌پذیر است.    

2. مهاجرت تحصیلی به قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع ارشد در این کشور در حدود دو سال طول می‌کشد. همچنین اگر شما قصد ادامه تحصیل برای دکتری را دارید باید در مقطع ارشد پایان‌نامه ارائه بدهید. اما اگر قصد ادامه تحصیل ندارید می‌توانید پایان‌نامه نداشته باشید و براساس رشته خود یک پروژه را انتخاب کرده و انجام دهید. البته این موضوع برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای همه دانشگاه‌ها یک نسخه پیچید. هم علاقمندان به رشته‌های فنی مهندسی و هم رشته‌های کارشناسی علوم پزشکی مثل پرستاری و فیزیوتراپی و.. می‌توانند تحصیلات خود را در این مقطع ادامه دهند.  

3. مهاجرت تحصیلی به قبرس در مقطع دکتری

تحصیل برای مقطع دکتری هم برای رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی و هم برای ادامه تحصیل رشته‌های مهندسی امکان‌پذیر است. اتفاقا تحصیل پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی در این کشور بین دانشجویان بین‌المللی خیلی معروف است و طرفداران بسیاری را دارد. مدت تحصیل داروسازی در این کشور مانند ایران بوده و حدوداً ۶ سال است.    

هزینه و مزایای تحصیل در قبرس

هزینه و مزایای تحصیل در قبرس به طور کلی هزینه مهاجرت تحصیلی به قبرس برای رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی بیشتر از دیگر رشته‌ها است. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید بورسیه‌هایی بگیرید که بخش زیادی از هزینه‌هایتان را کاور کند. البته این موضوع به میزان قوی بودن رزومه‌تان هم بستگی دارد. به شما براساس قوی بودن رزومه‌تان، انگیزه ‌نامه‌‌ای که ارائه می‌کنید و.. ممکن است بورسیه‌های ۵۰، ۷۵ و یا حتی ۱۰۰ درصد تعلق گیرد. یکی از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به قبرس این است که شما به مدرک زبان خیلی قوی‌ای نیاز ندارید. البته شرایط زبان برای دکتری فرق می‌کند اما در مقطع کارشناسی از شما مدرک زبان نمی‌خواهند و صرفا باید امتحان زبان ورودی دانشگاه را پشت سر بگذارید. تحصیل در این کشور عموما به زبان انگلیسی می‌باشد و شما نیازی به دانستن ترکی یا یونانی ندارید. گفتنی است که شما به عنوان دانشجو اجازه کار کردن تا ۲۰ ساعت در هفته را دارید. صنعت گردشگری در این کشور رونق خیلی زیادی دارد و شما می‌توانید در هتل‌ها، تورها و مناطق گردشگری به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت شوید. شما با حداقل درآمد دانشجویی می‌توانید به راحتی هزینه‌های روزمره خود را پرداخت کنید.    

نگاهی به معتبرترین دانشگاه‌های قبرس

  قطعا در مهاجرت تحصیلی به قبرس برای هر دانشجویی مهم است که در کدام یکی از دانشگاه‌های این کشور درس می‌خواند. در ادامه به معرفی دو تا از بهترین دانشگاه‌‌های قبرس می‌پردازیم.  

دانشگاه CIU

این دانشگاه به‌علت بورسیه‌های خوبی که ارائه می‌کند متقاضیان زیادی دارد. همچنین این دانشگاه مورد تایید اتحادیه اروپا می‌باشد.  

دانشگاه EMU

دانشگاه EMU یا همان دانشگاه مدیترانه شرقی رتبه‌ ۸۰۱ را بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است. البته نکته مورد تاکید درباره این دانشگاه این است که بورسیه‌های محدودی داشته و هزینه تحصیلات در آن به نسبت دیگر دانشگاه‌های قبرس بالاتر می‌باشد.  

جمع‌بندی نهایی

  مهاجرت تحصیلی به قبرس یکی از انتخاب‌های مناسب برای خیلی از دانشجویان می‌باشد. این کشور با پرداخت بورسیه‌ های متعدد شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر کرده است. شما با تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر قبرس می‌توانید پس از مدتی اقامت دائم این کشور را بگیرید و به راحتی در اروپا سفر کنید. همچنین تحصیل در این کشور موقعیت خوبی را برای رزومه شما ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از دیگر دانشگاه‌های معتبر دنیا هم پذیرش بگیرید.
اشتراک گذاری :
هشتگ ها :
سئوکار
نوشته های مرتبط
اقتصاد قبرس
مقالات
سئوکار

اقتصاد قبرس

قبرس و یا جمهوری قبرس، کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه و غرب قاره آسیا می‌باشد. اگر برایتان سوال است باید بگوییم که مشکلات زیادی بین قبرس شمالی و‌ قبرس جنوبی وجود داشت اما پس از مدتی اقتصاد قبرس شمالی
ادامه مطلب »
مهاجرت به قبرس
مقالات
سئوکار

بهترین شهرهای قبرس برای اقامت

اگر به دنبال یک سبک زندگی پر جنب و جوش، پویا و شهری هستید، قبرس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر نمی‌دانید دقیقاً در چه منطقه‌ای در این کشور می‌خواهید خانه بگیرید، اجازه دهید بهترین شهرهای قبرس
ادامه مطلب »
اجاره خانه در قبرس
مقالات
سئوکار

اجاره خانه در قبرس شمالی

فوربس قبرس شمالی را به عنوان بهترین مکان در جهان برای سرمایه‌گذاری در املاک ساحلی معرفی می کند. سرمایه‌گذاری و اجاره خانه در قبرس شمالی نسبت به همتایان خود در اسپانیا، پرتغال، یونان، فرانسه یا ایتالیا مقرون به صرفه تر
ادامه مطلب »
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

درخواست مشاوره
مشاوره و سرمایه گذاری

شما میتوانید با وارد کردن شماره تماس خود همین الان، درخواست مشاوره خود را ثبت نمائید.

و همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت و جواب اعتماد خود را کسب نمائید.

با تشکر فراوان