مشاوره و سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و مهاجرت
----
---
تحصیل در قبرس ناشاهوم

تحصیل در قبرس – با شرایط تحصیلی قبرس آشنا شویم

تحصیل در قبرس، یکی از بهترین فرصت هایی است که در اختیار دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. برای ادامه تحصیل در این کشور ساحلی، احتیاجی به داشتن مدرک زبان نیست. دانشجو پس از پذیرفته شدن در آزمون زبان انگلیسی، بلافاصله جذب دانشگاه شود. افرادی که به فکر ویزای این کشور هستند، مجبور نیستند به فکر خرید ملک در قبرس بیافتند. پرا که با ویزای تحصیلی و سپس کاری می توانید ویزای شنگن دریافت کنید و به راحتی اجازه اقامت در کشورهای اروپایی را خواهید داشت.

چرا تحصیل در قبرس مورد توجه دانشجویان ایرانی است؟

اقامتت حصیلی در قبرس دارای ویزگی هایی است که در ادامه به صورت فهرست وار به برخی از آنها اشاره میکنیم.

هزینه کم و شرکت در طرح مبادله دانشجو

تحصیل در قبرس از آنجا که دارای هزینه های کمی است، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار به صرفه تر است. همچنین، دانشجو می تواند پس از گذراندن چند ترم، در طرح تبادل دانشجو شرکت نماید. در این طرح، دانشجو به دانشگاه های معتبرتری منتقل خواهد شد.

تحصیل در قبرس نیازی به آزمون آیلتس ندارد

تحصیل در قبرس نیازی به مدرک آیلتس، تافل و …ندارد. دانشجو می تواند در صورت لزوم در کلاس های زبان انگلیسی که توسط دانشکده برگزار می شود، شرکت کند. حتی در دوره دکترا نیز نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.

عدم مشکلات ارزی

سهولت تحصیل در قبرس را می توان در این مساله یافت، عدم مشکلات ارزی! بدین معنی که ارز رسمی این کشور، لیر ترکیه تعریف شده است. با این وجود دانشجو از سایر ارزهای مرسوم بین المللی نیز می تواند استفاده کند. یورو، پوند، دلار آمریکا برای خرید و فروش استفاده می شود.

مدارک قابل ارائه برای تحصیل در قبرس

برای تحصیل در قبرس، فقط به آخرین مدرک تحصیلی به همراه کارنامه درسی دانشجو مورد نیاز است. به عنوان مثال، چنانچه باری کارشناسی اقدام کرده اید، لازم است مدرک دیپلم خود را همراه کارنامه سال آخر دبیرستان را ارائه فرمایید. دارا بودند مدرک فنی حرفه ای و سوابق کاری مرتبط می تواند مسیر پذیرش تحصیلی شما در در دانشگاه هموار کند. در ادامه فهرست مدارک مورد نیاز برای تحصیل خدمت شما ارائه می شود:
  • پاسپورت با اعتبار دست کم هشت ماه،
  • چهار قطعه عکس پرسنلی 4×6 با زمینه سفید،
  • سوابق تحصیلی،
  • کارنامه آخرین مقطع تحصیلی،
  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی،
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان انگلیسی.

برخورداری از رشته‌های دوگانه

از امتیازات تحصیل در قبرس، امکان حضور در رشته های دوگانه است. این شیوه از تحصیل، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند. به عنوان مثال، دانشجو می تواند سه سال نخست تحصیل خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس بخواند و یک سال باقی مانده را در دانشکده بازرگانی دانشگاه پاریس فرانسه تمام کند. دانشجو می تواند با هر میزان سواد زبانی که دارد سال آخر خود را یکی از دانشگاه های کشورهای اروپایی تعیین کند.

هزینه تحصیل در قبرس چگونه است؟

شهریه تحصیل در قبرس سالانه در دوره لیسانس به طور میانگین، 4000 دلار آمریکا و در دوره فوق لیسانس میانگین 2000 دلار آمریکا است. دانشگاه هایی چون EMU به دانشجویان بورسیه ارائه می دهد. این بورسیه برای بعضی از رشته ها پنجاه درصد می باشد.

آیا خوابگاه دانشجویی در قبرس مهیاست؟

خوابگاه نیز برای دانشجویان ایرانی که تحصیل در قبرس را انتخاب کرده اند، فراهم است.  به طور میانگین با سه وعده غذا، ماهیانه 230 دلار آمریکا هزینه بر می دارد. چنانچه دانشجو خواهان خوابگاهی دو نفره باشد، می بایست 650 دلار بپردازد. برای اتاق چهار نفره نیز 300 دلار تمام خواهد شد. این مبالغ برای هر ترم می باشد.

بیمه خدمات درمانی و تحصیل در قبرس

بیمه خدمات درمانی، تحصیل در قبرس را آسان تر کرده است. شهریه ای که دانشگاه از دانشجو می گیرد، بخشی از آن به این مورد مهم و ضروری تعلق می گیرد. با این نوع بیمه، دانشجو در صورت نیاز به پزشک و بستری شدن در بیمارستان به هیچ وجه متقبل هزینه نخواهد شد. خدمات دندانپزشکی، جراحی زیبایی و بارداری شامل این نوع بیمه نمی شود.

دانشگاه های قبرس تا چه میزان معتبر هستند؟

تحصیل در قبرس خوشبختانه مورد تایید وزارت علوم ایران است. حتی در سطح بین المللی نیز دانشگاه های قبرس از اعتبار برخوردار هستند. از بین هزار دانشگاه معتبر در سطح جهان، این کشور حائز مقام 801 است. این رتبه بندی توسط مجله تایمز صورت گرفته است. تحصیل در قبرس از نظر کیفیت و شاخصه های توسعه انسانی نیز در مرتبه 600-400 می باشد. همچنین دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت آموزش، جوانان و ورزش ترکیه می باشد. قابل یادآوری است، رشته داروسازی در این کشور بدلیل برخورداری از بهترین آزمایشگاه ها از اعتبار بالای جهانی برخوردار است. برای دریافت مشاوره رایگان ویزای تحصیلی با کارشناسان ناشاهوم در ارتباط باشید.
اشتراک گذاری :
هشتگ ها :
خانم اسدی
نوشته های مرتبط
تحصیل در قبرس
مقالات
سئوکار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

ممکن است خیلی از شما دانشجویان و دانش آموزان درباره مهاجرت تحصیلی به قبرس فکر کرده باشید. در اصل قبرس یکی از کشورهایی است که تعدادی از دانشگاه‌های رنک دنیا را داشته و مقصد مناسبی برای دانشجویان بسیاری از رشته‌ها
ادامه مطلب »
اقتصاد قبرس
مقالات
سئوکار

اقتصاد قبرس

قبرس و یا جمهوری قبرس، کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه و غرب قاره آسیا می‌باشد. اگر برایتان سوال است باید بگوییم که مشکلات زیادی بین قبرس شمالی و‌ قبرس جنوبی وجود داشت اما پس از مدتی اقتصاد قبرس شمالی
ادامه مطلب »
مهاجرت به قبرس
مقالات
سئوکار

بهترین شهرهای قبرس برای اقامت

اگر به دنبال یک سبک زندگی پر جنب و جوش، پویا و شهری هستید، قبرس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر نمی‌دانید دقیقاً در چه منطقه‌ای در این کشور می‌خواهید خانه بگیرید، اجازه دهید بهترین شهرهای قبرس
ادامه مطلب »
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

درخواست مشاوره
مشاوره و سرمایه گذاری

شما میتوانید با وارد کردن شماره تماس خود همین الان، درخواست مشاوره خود را ثبت نمائید.

و همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت و جواب اعتماد خود را کسب نمائید.

با تشکر فراوان