مشاوره و سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و مهاجرت
----
---
معرفی شهر کایرنیا ناشاهوم

معرفی شهر کایرنیا – شهر گیرنه قبرس شمالی

معرفی شهر کایرنیا که به ترکی استانبولی گیرنه نیز تلفظ می شود، پایتخت گردشگری قبرس می‌باشد.  این شهر یکی از جذاب ترین شهرهای کشور قبرس می باشد که سالانه توریست های زیادی از این شهر دیدن می کنند. در این پست ناشاهوم سعی می کند نکات خوبی برای آشنایی بیشتر با شهر کایرینا به شما ارائه دهد.

معرفی شهر کایرنیا

در معرفی شهر کایرنیا باید گفت، این شهر یک بندر به شمار آمده و دارای وسعتی معادل 640 کیلومتر می‌باشد. کایرنیا شامل شش منطقه است و دارای جمعیتی بیش از 33 هزار نفر می باشد. این شهر دارای هتل های بسیاری است و کلوب های شبانه و ساحل های تفریحی این شهر را به یک قطب گردشگری بسیار جذاب بدل کرده است. از همین رو، کایرنیا بهشت کارجویان مهاجر است. شما می توانید با استخدام در هتل ها، نایت کلوب ها و دیگر مراکز تفریحی و سیاحتی به شغلی باثبات و پایدار برسید. یکی دیگر از نکاتی که لازم است در معرفی شهر کایرنیا، قبرس شمالی متذکر شویم، میزبان بودن این شهر بندری برای یک جشنواره بزرگ و باشکوه است. هر ساله در این شهر یک جشنواره فرهنگی و هنری برگزار می شود که صدها نفر از سلبریتی ها و هنرمندان ترک در آن شرکت می کنند. این شهر میزبان و مجری این جشنواره است. همچنین کارنیا سه دانشگاه را در دل خود جای داده و می تواند شهر مهمی از نگاه دانشجویان و خانواده های آنها به شمار رود.  

معرفی شهر کایرنیا از نظر تاریخی

معرفی شهر کایرنیا از نقطه نظر تاریخی حائز اهمیت است. بررسی های تاریخی گواهی می دهد، این شهر توسط آخایی ها بعد از نبرد تروا یعنی حدود 1300سال پس از میلاد ساخته شده است. با رونق زندگی در این شهر، پای رومی ها نیز به این منطقه باز شد. این شهر در قدیم صاحب قلعه های نظامی مستحکمی بود که مردم را در خود پناه می داد. از همین رو مورخان معتقدند، گیرنه بعد از قرن نهم میلادی از امنیت بسیار قوی برخوردار بوده و مردم زیادی علاقه مند به ساکن شدن در این شهر بودند. این قلعه های نظامی در هنگام حکومت دولت لوزینیان نقش مهمی در امنیت شهر در برداشت. هر چند که بعدها این شهر توسط ونیزی ها در قرن پانزدهم فتح شد و دچار تغییراتی گردید. تا این که عاقبت در سال 1571 ترک های عثمانی توانستند این شهر را به تصرف خود درآورند. معرفی شهر کایرنیا تکمیل نمی شود مگر این که به خوبی با تاریخ معاصر آن نیز آشنا به‌­ شویم. کایرنیا تا سالها بین اقوام رومی، یونانی و حتی بریتانیایی در کشمکش بود. تا این که در سال 1974 میلادی ترکیه توانست با اقتدار این شهر را از آن خود کند. ساکنین یونانی قبرس، رومی ها و دیگر مهاجمین غیر مسلمان کم کم ناگذیز شدند از این شهر خارج شوند و آن را کاملا به دولت ترکیه واگذار کنند.  

معرفی شهر کایرنیا ناشاهوم

آب و هوای کایرنیا چگونه است؟

در معرفی شهر کایرنیا و آب هوای آن باید خاطر نشان کرد، این شهر در شمال شرقی این جزیره واقع شده است. بیشتر مردم این کشور در بخش تجارت مشغول به کار هستند و این شهر بندری از رونق اقتصادی خوبی برخوردار است. بنابراین می توان گفت افرادی که ویزای تحصیلی در قبرس دریافت نمایند، شرایط کار در قبرس پس از اتمام تحصیلات برایشان به آسانی فراهم خواهد بود. یکی از گزینه هایی است که افراد می توانند   از نظر آب و هوایی نیز دارای ویژگی های آب و هوای مدیترانه ای است یعنی تابستان های کشدار ، گرم و خشک و زمستان های بسیار مطبوع و ملایم. در این شهر آب و هوا ترکیبی از آفتاب و باران است. میانگین دمای ثبت شده در سال، بیست و پنج درجه می باشد که این دما در زمستان ها به پانزده درجه نیز می رسد. قابل ذکر است، دمای ثبت شده در تابستان سی و سه درجه می باشد. در طول سال نیز به طور میانگین 58 روز بارندگی دارد و میزان بارندگی به 534 میلیمتر در سال می رسد.

معرفی شهر کایرنیا؛ اهمیت فرهنگ و هنر

در معرفی شهر کایرنیا ذکر این نکته خالی از فایده نیست، این شهر در تمام ماه ژوئن میزبان جشنواره فرهنگ و هنر ترکیه است. محل برگزاری این جشنواره در میدان رمضان جمیل است. همچنین مردم شاهد نمایش های خیابانی نیز هستند که عمدتا توسط انجمن ها و گروه های نمایشی در ترکیه اجرا می گردد. علاوه براین کایرنیا در سال 2014 میلادی پذیرای جشنواره بین المللی فیلم جزیره طلایی نیز بود. این رویداد برای نخستین بار اجرا می شد و بیست فیلم ترکی قبرسی در آن فرصت حضور یافته بود.
اشتراک گذاری :
هشتگ ها :
خانم اسدی
نوشته های مرتبط
تحصیل در قبرس
مقالات
سئوکار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

ممکن است خیلی از شما دانشجویان و دانش آموزان درباره مهاجرت تحصیلی به قبرس فکر کرده باشید. در اصل قبرس یکی از کشورهایی است که تعدادی از دانشگاه‌های رنک دنیا را داشته و مقصد مناسبی برای دانشجویان بسیاری از رشته‌ها
ادامه مطلب »
اقتصاد قبرس
مقالات
سئوکار

اقتصاد قبرس

قبرس و یا جمهوری قبرس، کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه و غرب قاره آسیا می‌باشد. اگر برایتان سوال است باید بگوییم که مشکلات زیادی بین قبرس شمالی و‌ قبرس جنوبی وجود داشت اما پس از مدتی اقتصاد قبرس شمالی
ادامه مطلب »
مهاجرت به قبرس
مقالات
سئوکار

بهترین شهرهای قبرس برای اقامت

اگر به دنبال یک سبک زندگی پر جنب و جوش، پویا و شهری هستید، قبرس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر نمی‌دانید دقیقاً در چه منطقه‌ای در این کشور می‌خواهید خانه بگیرید، اجازه دهید بهترین شهرهای قبرس
ادامه مطلب »
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

درخواست مشاوره
مشاوره و سرمایه گذاری

شما میتوانید با وارد کردن شماره تماس خود همین الان، درخواست مشاوره خود را ثبت نمائید.

و همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت و جواب اعتماد خود را کسب نمائید.

با تشکر فراوان