مشاوره و سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و مهاجرت
----
---
معرفی شهرهای قبرس

معرفی شهرهای قبرس

معرفی شهرهای قبرس کشور قبرس سومین جزیره بزرگ در مدیترانه است. به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل زیبا، آب‌وهوای مطبوع٬ مکان‌های تاریخی و معماری‌های جذاب به یکی از مقصدهای پرطرف‌دار گردشگری و مهاجرت در بین ایرانیان تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم شهرهای قبرس را به شما معرفی کنیم. معرفی شهرهای قبرس معرفی شهرهای قبرس

شهر نیکوزیا پایتخت قبرس

پایتخت قبرس نیکوزیا است و بزرگ‌ترین شهر کشور قبرس نیز است. شهر نیکوزیا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی آن در پایتخت قبرس شمالی و بخش جنوبی آن پایتخت قبرس جنوبی است. مرزی به نام خط سبز این دو قسمت شهر را از یکدیگر جدا کرده است. همچنین اکثر ادارات٬ سازمان‌های دولتی دانشگاه‌ها و مراکز تجاری در قسمت شمالی شهر نیکوزیا قرار دارد. جمعیت این شهر بیش از 310 هزار نفر است و حدود یک‌سوم جمعیت کشور قبرس در این شهر قرار دارد. این شهر دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک و نیمه‌گرمسیری است و تابستان‌هایی طولانی و بسیار گرم دارد. بیشتر بارش‌ها در فصل زمستان٬ در این شهر رخ می‌دهد. جاذبه‌های شهر نیکوزیا می‌توان به کاروان‌سرای بیوک هان٬ موزه شهرداری لِونتیس نیکوزیا٬ موزه قبرس٬ مسجد سلیمیه٬ کلیسای پانایا آسینو و… می‌توان نام برد.

شهر گیرنه واقع در قبرس شمالی

گیرنه به دلیل داشتن ساحل‌های شنی زیبا و طبیعت سرسبز مهاجران و گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند به همین علت گیرنه٬ پایتخت گردشگری قبرس شمالی است. قدمت شهر گیرنه به 1600 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. سه دانشگاه معتبر کشور قبرس در این شهر قرار دارد به همین خاطر علاوه بر مقصدی مناسب برای گردشگری برای تحصیل در قبرس٬ این شهر گزینه مناسبی است. جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر گیرنه می‌توان صومعه بلاپایس٬ قلعه سنت هیلاریون٬ بندر گیرنه٬ قلعه گیرنه٬ هتل لرد پالاس٬  ساحل لاک‌پشت آلاگادی٬ قلعه بوفاونتو٬ موزه کشتی غرق شده باستان و… نام برد.

 فاماگوستا واقع در قبرس شمالی

شهر فاکاگوستا شهری توریستی و زیبا که در سواحل شرقی قبرس شمالی است. به علت داشتن وضعیت شغلی خوب٬ امنیت بالا٬ رفاه و آرامش و خدمات آموزشی باکیفیت به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی محسوب می‌شود. شهر فاکاگوستا چهارفصل را در سال تجربه می‌کند. بهترین زمان برای شنا در سواحل دریا از ماه مه تا اکتبر است. هزینه زندگی در کشور قبرس بالا نیست اما خرید ملک در شهر باماگوستا مقرون ‌به‌صرفه‌تر است.

فاماگوستا واقع در قبرس شمالی

اسکله

اسکله یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی است. چنانچه به دنبال مکانی آرام و به‌دور از شلوغی در قبرس هستید به شما پیشنهاد می‌کنم به شهر اسکله بروید. این شهر جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی زیادی دارد. یکی از جاذبه‌های فرهنگی این شهر می‌توان به برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی مانند جشنواره انگور اشاره کرد.

لارناکا

در شهر لارناکا فرودگاه اصلی قبرس قرارداد. بیشتر ایرانی‌ها شهر لارناکا را برای خرید ملک انتخاب می‌کنند و مقصد اصلی گردشگران ایرانی شهر لارناکا است. قیمت خرید ملک در شهر لارناکا نسبت به نیکوزیا و لیماسول کمتر است. همچنین دومین بندرگاه قبرس در شهر لارناکا  واقع شده است و پروژه‌های زیادی مانند پروژه نمایشگاه دائمی کشور چین به‌منظور ارتباط بین بازرگانان چینی و اروپایی در شهر لارناکا در حال احداث است.

لفکه

شهر ساحلی لفکه در قبرس شمالی و در ناحیه گوزل یورت واقع شده است. تنها شهر در قبرس شمالی که پرتقال یافا کاشت می‌شود٬ شهر لفکه است و به دلیل پرورش میوه‌های نرم٬ این شهر شهرت زیادی دارد. در شهر لفکه به دلیل ساختن سه سد٬ کشاورزی رونق فراوانی دارد و آب شهروندان لفکه از این سدها تأمین می‌شود. در رستوران‌های خط ساحلی شهر لفکه٬ می‌توانید از خوردن غذاهای ترکی و ماهی‌های تازه لذت ببرید. برای رفتن به مرکز شهر لفکه باید از میان کوه‌های مشرف به ترودوس که پوشیده از برف هستند عبور کنید. در مرکز شهر پارک آتاتورک قرار دارد. در این پارک مسابقات آشپزی و نمایشگاه‌ های سالانه مختلفی که در اواسط ماه اوت به مناسبت آزادی لفکه  برگزار می‌شود.

پافوس 

شهر پافوس یکی از شهرهای مهم و توریستی قبرس است. دومین فرودگاه قبرس در این شهر قرار دارد. پافوس زمانی پایتخت قبرس بوده٬ در نزدیکی این شهر منطقه زیبای آفرودایت قرار دارد که جزء زیبایی‌های قبرس محسوب می‌شود.

پافوس

سخن پایانی

کشور قبرس دارای شهرهای مختلف و زیبایی است و همه‌ساله ایرانیان زیادی برای مسافرت و گذراندن تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله به معرفی چند شهر قبرس پرداختیم.
اشتراک گذاری :
هشتگ ها :
سئوکار
نوشته های مرتبط
تحصیل در قبرس
مقالات
سئوکار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

ممکن است خیلی از شما دانشجویان و دانش آموزان درباره مهاجرت تحصیلی به قبرس فکر کرده باشید. در اصل قبرس یکی از کشورهایی است که تعدادی از دانشگاه‌های رنک دنیا را داشته و مقصد مناسبی برای دانشجویان بسیاری از رشته‌ها
ادامه مطلب »
اقتصاد قبرس
مقالات
سئوکار

اقتصاد قبرس

قبرس و یا جمهوری قبرس، کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه و غرب قاره آسیا می‌باشد. اگر برایتان سوال است باید بگوییم که مشکلات زیادی بین قبرس شمالی و‌ قبرس جنوبی وجود داشت اما پس از مدتی اقتصاد قبرس شمالی
ادامه مطلب »
مهاجرت به قبرس
مقالات
سئوکار

بهترین شهرهای قبرس برای اقامت

اگر به دنبال یک سبک زندگی پر جنب و جوش، پویا و شهری هستید، قبرس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر نمی‌دانید دقیقاً در چه منطقه‌ای در این کشور می‌خواهید خانه بگیرید، اجازه دهید بهترین شهرهای قبرس
ادامه مطلب »
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

درخواست مشاوره
مشاوره و سرمایه گذاری

شما میتوانید با وارد کردن شماره تماس خود همین الان، درخواست مشاوره خود را ثبت نمائید.

و همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت و جواب اعتماد خود را کسب نمائید.

با تشکر فراوان